Er zijn verschillende Amsterdamse financiƫle regelingen bedoeld voor kinderen die naar school gaan. Het helpt ouders om de kosten van schoolgaande kinderen te betalen. Om dit extra geld te ontvangen, moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen. Elk schooljaar kun je verschillende bedragen ontvangen.

Wat zijn de vergoedingen voor scholieren?

De gemeente Amsterdam heeft regelingen voor mensen met een laag inkomen en weinig vermogen. Er zijn ook regelingen voor scholieren. Bijvoorbeeld voor een gratis tablet op de basisschool, laptop op de middelbare school of tegemoetkoming in de reiskosten. Er is een maximumbedrag per kind per schooljaar beschikbaar. Je kunt de vergoeding gebruiken om schoolspullen, schoolreisjes of de vrijwillige ouderbijdrage te betalen. Voor de meest actuele informatie kun je terecht bij de website van de gemeente Amsterdam.

Hoogte van de vergoeding

De hoogte van de verschillende vergoedingen wordt elk jaar opnieuw bepaald. Ouders en verzorgers kunnen voor meerdere kinderen een vergoeding aanvragen. Je moet de scholierenvergoeding zelf aanvragen via de website van de gemeente Amsterdam. Dit kan ook voor meerdere gezinsleden, maar je hebt hiervoor een DigiD nodig om in te loggen.

Aanvragen

De verschillende vergoedingen vraag je zelf aan via de website van de gemeente Amsterdam. Het is mogelijk om voor meerdere gezinsleden een vergoeding aan te vragen. Om in te loggen heb je een DigiD nodig.