• Activiteiten

Via tram. Noord-Zuidlijn en een wandeling door de Rivierenbuurt kwamen we aan bij Spinoza20first.

Op stap naar VO 8B (9).jpgOp stap naar VO 8B (7).jpgOp stap naar VO 8B (1).jpgOp stap naar VO 8B (2).jpg

Op stap naar VO 8B (3).jpgOp stap naar VO 8B (4).jpg

De kinderen zitten al 7,5 jaar op de basisschool en veel daarvan op het vertrouwde nest van de Sint Jan.
Het moment dat deze periode ten einde komt, komt steeds dichterbij.
Het belooft een leuk doch spannend avontuur te worden!
Maandag 16 november was de dag dat wij met zijn allen gingen kijken hoe die volgende stap er eigenlijk uitziet.

Hier werden we ontvangen door Meester Joey en twee meisjes die nu eerstejaars middelbare scholier waren. Ze legden ons uit over de specifieke manier van werken van de (Dalton)school en over de inrichting van het nieuwe schoolgebouw (dat naar eigen zeggen 'het mooiste schoolgebouw van Nederland' gaat worden).
Op de school stimuleren ze zelfstandigheid en samenwerken en is het eigen onderwijs plannen en organiseren erg belangrijk. De kinderen hadden de mogelijkheid om alle vragen te stellen over de school, maar ook gewoon over de stap van basisschool naar middelbare school. We sloten de kennismaking af met een rondleiding (wat korter door de Coronamaatregelen) en een Kahoot-quiz.

Het hoogtepunt van de dag was misschien toch wel om met zijn allen in de metro te zitten, maar we hebben zeker wat geleerd over de stap naar de nieuwe middelbare school!

Op stap naar VO 8B (5).jpgOp stap naar VO 8B (6).jpg

Op stap naar VO 8B (10).jpgOp stap naar VO 8B (11).jpg