• Activiteiten
Leerlingen uit flexklas groep 7 maken zelf een Escape Room

In de flexklas heeft een groep leerlingen uit groep 7 afgelopen half jaar gewerkt aan een Escape Room. Als eerste mochten zij zelf een Escape Room spelen. Daarna hebben zij in groepjes een Escape Room gemaakt die aansluit bij een thema van Wereld Oriƫntatie. De leerlingen maakten bijvoorbeeld een Escape Room over de middeleeuwen waarbij je uit een kasteel moest ontsnappen. Een ander groepje maakte een Escape Room over de ruimte waarbij AI een ruimteschip had gehackt en dit opgelost moest worden om weer terug te keren op aarde. Ook maakten leerlingen een Escape Room over de Griekse mythologie, De Tweede Wereldoorlog en over de oerknal.

20240214 094401 1 20240215 113139 1 copy
Het voorbereiden was een hele uitdaging. Je moest goed nadenken over het thema en hoe je dit terug liet komen in de opdrachten en in de aankleding van de ruimte. Ook moest je goed nadenken over opdrachten, niet te moeilijk of te makkelijk en ook variatie in de soorten opdrachten. Als laatste moest je natuurlijk goed plannen en zorgen dat de spelers in de Escape Room goed weten op welke volgorde ze de opdrachten moeten uitvoeren.
Voor meer foto's  -> klik hiernaast: Escape room groepen 7

Na weken van voorbereiding en testen, werden de Escape Rooms in de week voor de voorjaarsvakantie uitgevoerd. Verschillende leerlingen uit groep 5, 6 en 7 hadden het geluk dat ze de Escape Rooms mochten testen. De uitvoering ging goed en bijna alle kinderen wisten op tijd uit de Escape Room te komen. Alle leerlingen waren laaiend enthousiast over de Escape Rooms. Ze vonden het erg knap gedaan van de leerlingen uit groep 7 en ze vonden het superleuk om de Escape Rooms te spelen.

20240208 084221 1 1 20240215 112736 1