• Activiteiten

We hebben allemaal veel geleerd en het was een super leuk en succesvol schooltuinenjaar!

tuin1.jpgtuin3.jpg

In groep 6 begonnen we met het project Schooltuinen.
In groep 7 hebben we het afgerond. We vertellen hier wat we allemaal hebben gedaan en geleerd.

We hebben gemacramed; dat was toen we glazen potjes moesten meenemen en hier met touw een hangend vaasje van konden maken. We hebben ook veel geoogst, waaronder: bonen , rode paprika, wortels en een paar bloemen. We hebben ook een paar binnen lessen gedaan en een speurtocht.

We hebben geleerd hoe lang het duurt voor dat een zaadje tot plant is uitgegroeid. Ook hebben we geleerd wat de kringloop van de natuur is en hoe blaadjes uiteindelijk weer vruchtbare aarde wordt.
In een samenwerkopdracht hebben we een speciale soep gemaakt.
De naam van deze soep is: De schooltuinensoep!.
Bij de speurtocht hebben we veel geleerd, bijvoorbeeld: hoe klein een mol is, wat de schimmel voor de natuur betekent en hoe een rups tot een pop en daarna tot vlinder evolueert.

tuin4.jpgtuin5.jpg