• Cultuur

De St.Jan School was weer van de partij tijdens de Junikunstmaand in de Baarsjes!

​​Muziektheaterproject "Stadse Fratsen" (juni 2009)​

De St. Jan School was weer van de partij tijdens de Junikunstmaand in de Baarsjes! Alle 13 groepen (in totaal 310 kinderen traden samen op in de muzikale en beeldende straattheatervoorstelling "Stadse Fratsen", welke gebaseerd was op het prentenboek "Tim op de tegels" van Tjibbe Veldkamp en Kees de Boer.

Onder leiding van een 5-tal beroepskunstenaars in de klas, gingen de kinderen aan de slag met de thema's van het project: "de dynamiek van de stad" en "buiten spelen". Tijdens de workshops leerden de leerlingen hun bevindingen met betrekking tot deze thema's op een creatieve manier omzetten in een combinatie van soundscape, vormgeving en beweging.