• Activiteiten

thumbnail IMG 8335 thumbnail IMG 8338 thumbnail IMG 8339

Vorige week was de week tegen pesten. In groep 7b hebben we daar aandacht aan besteed.

De eerste paar dagen zijn we voornamelijk bezig geweest om elkaar complimenten te geven.
Aan het einde hadden we twee geheime kinderen die complimentenkaartjes uitdeelden.
Het was erg leuk om te ontdekken wie dat waren.

thumbnail IMG 8340 thumbnail IMG 8342 thumbnail IMG 8343

Vervolgens hebben we een artikel uit de Kidsweek gelezen die ging over het strafbaar maken van pesten.
De stelling was: Pesten moet strafbaar worden.
De kinderen zijn in groepjes aan de slag gegaan met deze stelling. Zijn we het daarmee eens of juist niet?

thumbnail IMG 8336 thumbnail IMG 8344 thumbnail IMG 8345

Ze moesten daarbij argumenten bedenken waarom wel en waarom niet, daarbij moesten ze goed nadenken tegen welke problemen je allemaal aanliep als je het strafbaar maakte.
Vandaag zijn wij geƫindigd met een groepsdiscussie.

Elk groepje heeft een verslaggever aangewezen die namens het groepje hun mening mocht inbrengen.
Aan de hand van de argumenten hebben we een klassendiscussie gevoerd.