Met informatie over: de schoolfotograaf, Pasen en Je bent niet alleen op de wereld.

De agenda:
​2 – 3- 4 april ​De schoolfotograaf
​5 april ​vrijdag ​Start schooltuinen voor de groepen 6
​16 – 17 april ​dinsdag en woensdag ​Eindtoets voor groep 8
​18 april ​donderdag ​Paasontbijt
fot.jpg
De schoolfotograaf
Aanstaande dinsdag, woensdag en donderdag is de schoolfotograaf weer op school.
Op dinsdag en donderdag worden de portretfoto’s gemaakt en op woensdag de klassenfoto’s.
Op woensdagmiddag vanaf 12.30 uur is het mogelijk om familiefoto’s te maken.
Jongere broertjes en zusjes kunnen dan ook op de foto.
U moet hier wel voor intekenen. Op het prikbord bij de hoofdingang kunt u een bepaalde tijd reserveren.
De foto’s worden gemaakt in onze speelzaal.

Pasen
Het voorjaar is nu echt begonnen. In beide groepen 3 stond een kleine broedmachine met daarin een aantal kippeneieren. De kinderen keken dagelijks of er al wat uit de eieren kwam.
En ja hoor, vorige week kropen 8 kuikentjes uit hun ei.
De kuikentjes worden goed verzorgd en over een tijdje zullen ze verder opgroeien op een boerderij.
eend.png

Donderdag 18 april zal in het teken staan van het Paasfeest.
  • We beginnen de dag met een ontbijt
  • In de speelzaal zijn er vieringen
  • De kinderen gaan onder begeleiding van een Paashaas op zoek naar eieren.
Wilt u s.v.p. uw zoon of dochter op 16 of 17 april een bord – bestek – een beker meegeven voor het Paasontbijt?
Alvast bedankt voor uw medewerking.

Je bent niet alleen op de wereld - nummer 1
bejaarde.jpg
Op bezoek bij bejaardenhuis de Werf.
De afgelopen weken hebben de kleuters van groep 1/2a les gekregen in geluk. De laatste les ging over geluk doorgeven aan een ander. De kinderen zijn met hun zelfgemaakte koekjes op bezoek geweest bij bejaardenhuis de Werf.
Onze kleuters werden daar bijzonder feestelijk ontvangen. Onder het genot van een glaasje limonade en een koekje hebben zij samen met de bewoners diverse oudhollandse liedjes gezongen.
Kortom een zeer geslaagde ochtend.

Je bent niet alleen op de wereld – nummer 2
bgh.jpg
Een blindengeleidenhond op de St. Jan.
Enkele weken geleden kwam Susan samen met haar blindengeleidehond Djenga op bezoek bij groep 8a en juf Suzanne.
Susan vertelde welke soorten hulphonden er allemaal zijn. Ook vertelde ze hoe het is om blind te zijn en hoe je weg te vinden in de huidige wereld.
De leerlingen van groep 8a waren maar wat trots dat zij aan het Koninklijke Nederlandse Geleidenhonden Fonds de opbrengst van hun kerstmarkt mochten overhandigen

De schooltuinen
Als het weer een beetje meewerkt, gaan de groepen 6 vanaf aanstaande vrijdagmiddag naar de schooltuinen. Aldaar zullen ze zaaien, onkruid wieden, water geven en na verloop van tijd ook heerlijke groenten en kruiden of de prachtigste bloemen meenemen. Het schooltuinseizoen loopt door tot de herfst.

De ASKO studiedag
Vorige week donderdag waren zo’n 9.000 leerlingen vrij vanwege de ASKO studiedag. Alle medewerkers van ons bestuur waren bij elkaar in de Meervaart. Het thema van deze dag was Leren met Lef. Het was een inspirerend collegiale en gezellige dag.
                         Voor uw agenda.jpg

Voorlichting over het voortgezet onderwijs voor de groepen 7 op:
  • donderdag 20 juni om 14.30 uur
  • vrijdag 21 juni om 8.30 uur
Tijdens deze bijeenkomsten krijgt u van ons informatie over de overstap naar het voortgezet onderwijs en het voorlopig schooladvies voor het voortgezet onderwijs.

Het vakantierooster voor het schooljaar 2018-2019
​de eerste dag ​de laatste dag
​mei vakantie ​19 april ​5 mei
​juni vakantie ​30 mei ​10 juni
​zomervakantie ​12 juli ​25 augustus
Studiedag op: vrijdag 28 juni.
Alle leerlingen zijn op deze dag vrij.

Jan Bakker en Dieneke Blikslager
directie van de St. Jan.