Onze getrainde Sinterklaas, de planning van de 'kerstweek' én een oproep om daarbij te helpen.

De agenda:
woensdag 19 december Geluks(kerst)markt georganiseerd door leerlingen en ouders van groep 8a van 12.00 uur tot 14.00 uur.
donderdag 20 december De leerlingen zijn om 12.00 uur vrij en komen om 16.45 uur weer naar school voor de kerstzang en - diner.
vrijdag 21 december De kerstvakantie begint voor iedereen om 12.00 uur
Toch nog even aandacht voor Sinterklaas
Wat was het een mooi gezicht al die dansende kinderen voor Sinterklaas en zijn Pieten op het Kortenaerplein. We hebben er allemaal van genoten. Als u dit heeft gefilmd, wilt u dan svp het filmpje naar ons mailen?
Juf Kim is terecht de sportcoach van Sinterklaas geworden. Sommige leerlingen  waren hier niet blij mee, want ze dachten dat Kim met de Sint mee zou gaan naar Spanje. Gelukkig is dat niet het geval. Ze heeft Sint voldoende tips meegegeven, zodat hij volgend jaar weer in top conditie zal verschijnen.

Kerstmis 2018
Petje af voor onze versierouders uit de groepen 1/ 2.
Afgelopen vrijdagochtend hebben zij razendsnel de school in kerstsferen gebracht. Het ziet er allemaal bijzonder gezellig uit.
kerst.png

Nog helpende handen gezocht voor:
Het opbouwen van de tent op dinsdag 18 december om 8.30 uur (anders staat u niet droog!)
Het vullen van de kersttent op woensdag 19 december om 8.30 uur
Bardienst in de speelzaal en in de tent vanaf 18.00 uur
Het afbreken van de tent op vrijdag 21 december om 8.30 uur.

U kunt zich intekenen op lijsten die bij de hoofdingang hangen of mailen naar j.bakker@askoscholen.nl

Belangrijke data + tijden:
1. Sinds gisteren hangt er bij elke klas een intekenlijst voor het kerstdiner voor de kinderen

2. Alle leerlingen hebben voor woensdag 19 december hun bestek – beker – bord in een tas mee naar school genomen. Svp op de tas de naam schrijven.

3. De Geluk(kerst)markt op woensdag 19 december
De kinderen van groep 8a gaan een Geluks/kerstmarkt organiseren voor: ouders oma’s, opa’s, kinderen en mensen uit de buurt. Ze gaan dit doen in het kader van hun gelukslessen: Geluk Doorgeven. Op de markt kun je koekjes en kaarsen kopen, spelletjes spelen en nog veel meer.
De Geluksmarkt begint om 12.00 uur tot 14.00 uur op de tweede verdieping van de St. Jan.
Het geld dat de kinderen verzamelen gaat naar een goed doel.
Iedereen is welkom!

4. Donderdagochtend 20 december zijn er vier vieringen voor de diverse groepen.
Dit jaar staat het thema ‘gast’ centraal. Dit heeft allemaal met gastvrijheid te maken: je ergens welkom voelen en het samenzijn. Tijdens de viering speelt het boek “Kerst met oom Nol” een rol bij de groepen 1 tot met 4 en “Kerst met vadertje Panov” bij de groepen 5 tot en met 8. Onze ouderband zullen de liedjes begeleiden bij de vieringen. Ouders kunnen in verband met de ruimte de vieringen helaas niet bijwonen.

5. Donderdagmiddag 20 december zijn alle leerlingen vrij.
  • Om 16.45 komt iedereen naar school om te verzamelen en het eten te brengen in klas.
  • De ouders gaan dan naar het Kortenaerplein
  • De kinderen komen om 17.00 uur met hun leerkracht(en) naar het Kortenaerplein. Na diverse kerstliedjes gaan de kinderen terug naar hun lokaal om al dat lekkers op te eten.
  • De ouders kunnen wat drinken en eten in de tent op de speelplaats of in de speelzaal.
  • Om 18.30 uur kunt u de kinderen uit de groep ophalen.

6. Vrijdag 21 december hebben wij alleen de ochtend school. Voor iedereen begint om 12.00 uur de kerstvakantie.

Kerstviering 2017
kerstzang.png
Wellicht vindt u het leuk om te kijken of uw zoon of dochter is veranderd.
Het vakantierooster voor het schooljaar 2018-2019
kerstvakantie 21 december om 12.00 6 januari
voorjaarsvakantie 16 februari 24 februari
mei vakantie 19 april 5 mei
juni vakantie 30 mei 10 juni

Onze studiedagen zijn op: 1 februari – 28 maart – 28 juni.
Alle leerlingen zijn op deze dagen vrij.

Jan Bakker en Dieneke Blikslager