met o.a. praktische informatie over de start van school aanstaande maandag 11 mei

stjan.pngopen.png

Op maandag

11 mei

gaan

onze deuren

weer

In deze nieuwsbrief leest u meer informatie over de start van de schoolgang aanstaande maandag.

Schooltijden worden na de meivakantie als volgt:
‘s Ochtends gaan de deuren om 8.20 uur open en is er les van 8.30 uur tot 11.30 uur.
‘s Middags gaan de deuren om 12.20 uur open en is er les van 12.30 uur tot 15.15 uur.
Op woensdag gaat de deur open om 8.20 uur en is er les van 8.30 uur 12.00 uur.
Er is dus geen overblijf!

De school is voor de kinderen en de leerkrachten.
De ouders komen dus niet de school in.

Naar binnen voor de groepen 3 tot en met 8
De kinderen vanaf groep 3 gaan zelfstandig naar binnen als de deuren opengaan om 8.20 uur of om 12.20 uur.
Wij verwachten van ouders dat zij op gepaste afstand van de ingangen en anderen afscheid nemen van hun kind(eren) en niet voor de voordeuren gaan staan.
Het is handig dat oudere kinderen met hun jongere broertje of zusje naar binnen gaan.

Naar buiten voor de groepen 3 tot en met 8
De groepen 3 – 5 – 7a – 8a gaan via het hoofdtrappenhuis naar buiten.
De groepen 4 – 6 – 7b – 8b via het andere zijtrappenhuis (aan de kant van het Kortenaerplein).
Als u zoon of dochter uit een van deze groepen 3 t/m 8 komt ophalen, wilt u dan niet op de stoep voor de ingangen de school gaan staan, maar tussen de auto’s, op de straat of op de stoep aan de overkant.

De groepen 1/2 verzamelen
De groepen 1/2 starten in de ochtend of in de middag op het Kortenaerplein.
Elke kleutergroep heeft daar zijn eigen plek.
Ook daar houden we ons aan de 1,5 meter afstandsregel. We gaan ervan uit dat u dit onderling ook doet. Minimaal twee grote stappen tussen u en de andere volwassenen.
Om 8.30 uur en om 12.30 uur gaan de leerkrachten van 1/2 naar binnen.
Oeps, ik ben te laat.
Ja, dat is lastig want u mag niet naar binnen, ook niet met een leerling van groep 1/2.
Wat overblijft is, aanbellen en uw zoon of dochter moet dan alleen naar binnen.

Naar buiten.
Om drukte in onze trappenhuizen te voorkomen, staan om 11.25 uur en 15.10 uur de leerkrachten van 1/2 weer op dezelfde plek op het Kortenaerplein. Wilt u hen ook nu s.v.p. de ruimte geven.

Het is voor de kinderen, voor u en ook voor ons allemaal nieuw en vreemd.
Als er zaken voor verbetering vatbaar zijn, dan zullen wij dit zeker doen.

Een ochtend- en middagshift.
Ik begreep van een ouder, dat in een ouder appgroep rond ging dat wij broertjes / zusjes niet in dezelfde shift zouden hebben ingedeeld.
Als dat zo is, dan willen wij dit graag weten. Wij zijn namelijk eerst begonnen met broertjes en zusjes handmatig in dezelfde shifts in te delen. Vervolgens zijn de andere kinderen op alfabet ingedeeld.
Niet tevreden met de indeling? Dan kunt u onderling ruilen.
Als dit gelukt is, wilt u dat dan aan de leerkrachten doorgeven?

Wij zullen in de week van 25 mei het rooster van komende week (van 11 mei) aanhouden.
Wij hopen dat wij rond de Hemelvaart vanuit Den Haag meer horen over hoe het verder gaat met de schoolgang.

In de vorige nieuwsbrief hadden wij al e.e.a. geschreven waarom geen hele dagen onderwijs bijvoorbeeld ma wo vrij en de andere groep in die week dan di of do. Ook de variant twee dagen school en op woensdag geen kinderen in de school komt voor.

De voornaamste redenen voor een ochtend- / middagshift zijn dat:
  • wij elke dag de kinderen willen zien en willen lesgeven
  • de leerkrachten geen thuisonderwijs meer hoeven te geven
  • u als ouder ook geen thuisonderwijs meer hoeft te geven
  • de kinderen wel huiswerk meekrijgen dat zij zelfstandig moeten kunnen maken
  • de leerkrachten vijf dagen in de week een continu rooster tot 14.00 uur of 14.15 uur? zouden moeten draaien zonder pauze en zij het overblijven zelf zouden moeten verzorgen.
  • onze eindtijden niet veranderen en dat is ook weer handig voor de NSO en ouders.
Voor sommige ouders zal dit lastig zijn, maar daar moeten wij samen uit komen.

ziek.png
Ziek – verkouden – keelpijn?
De kinderen en de leerkrachten blijven thuis als zij klachten hebben.
Als er sprake is van koorts of benauwdheid, dan moet het hele gezin thuisblijven, dus ook de broertjes/zusjes. 24 uur klachten vrij, dan weer naar school.
Laten we hopen dat de kinderen van de leerkrachten niet ziek worden, want dan moeten zij wellicht ook naar huis.

Lees op Rijksoverheid.nl  alle maatregelen tegen coronavirus. De maatregelen zijn ook in andere talen beschikbaar.

Schoonmaak en hygiëne
De toiletten werden rond 10.00 uur altijd al extra schoongemaakt. Dat laten we ook rond 13.30 uur doen.
Alle deurklinken laten we overdag ook twee keer schoonmaken.
De meeste deuren laten we openstaan.
Heeft een leerling -meestal de jongsten- een “ongelukje”, bellen wij u in zo’n geval op.
In gewone tijden zorgen wij voor schone kleren, dat doen we in deze omstandigheden niet.

Overige praktische zaken
Boeken – werkschriften etc graag meteen aanstaande maandag meenemen naar school, alvast bedankt!

Aan verjaardagen besteden we natuurlijk aandacht, maar nu maar even niet trakteren.

De Naschoolse activiteiten van het blok tot de zomervakantie komen te vervallen.

Over hoe en wat m.b.t. de schoolreisjes – het schoolkamp – de afscheidsavonden van groep 8: zodra er meer bekend is, krijgt u daarover informatie.

We proberen met kinderen van de bovenbouw te gymmen op de dagdelen dat zij geen school hebben.
Zij moeten dan zelfstandig voor de kerk verzamelen en naar huis gaan.
Betrokkenen krijgen hierover binnenkort meer informatie.

Het vakantierooster voor schooljaar 2019-2020.
Pinksteren 1 juni 1 juni

Wij hopen u allemaal weer te zien op gepaste afstand.

Jan Bakker & Dieneke Blikslager