• Cultuur

project Amsterdam

​Ongeveer twee weken geleden zijn we gestart met een schoolbreed project 'Amsterdam’, wij gaan in groep 4 aan de slag met 'Huizen in Amsterdam’. We zijn begonnen met het bestuderen van verschillende soorten huizen. Hoe ziet mijn huis eruit? Welke huizen zie je als je over straat fietst? "Het trappetjeshuis juf!” Met gebaren werd uitgelegd wat een trappetjeshuis dan wel niet inhield. "Flats juf!” Samen hebben we uitgezocht wat de voor -en nadelen van flats zijn. Zoveel soorten huizen! Na een lang gesprek en veel enthousiaste vragen van de kinderen zijn we aan de slag gegaan. Allereerst hebben we ons eigen huis getekend wat soms nog best lastig was. En daarna kwam het leukste gedeelte van de les: "Teken jouw droomhuis". Van wildwaterglijbanen tot speelkamers en van een heleboel geld tot een heleboel gezellige mensen in huis, alles werd op papier vastgelegd. We hebben nu verschillende soorten huizen ontdekt. Vorige week zijn we aan de slag gegaan met de grachtenpanden. Op de site kunt u blijven volgen waar we in de klas mee bezig zijn.